CADI MUTFAGI

Sizden Size Yemek tarifleri

Haslama Usulu


Erci den gelen tarif

Haslama usulu

simdi normalde Patates haslamak istedigimizde Patatesleri bir Tencere koyup suyu doldurup altini yakiyoruz ve kaynatiyoruz taki Patatesler haslanana kadar, sonra Patatesleri soguk suda durulayip basliyoruz soymaya,yani kime sorsak bu böyle dogrumu diye herkes evet dogru der, fakat bence cok yanlis, yanlisda degil ama gereksiz yöntem bu, hem zaman acisindan hemde Masraf acisindan.

Ben Size benim yöntemimi sunmak istiyorum, ben önce Patatesleri soyuyorum, sonra Tencereye koyuyorum icine az bise tuz atarak üzerine Kaynar su döküyorum sonra ocaga koyup ilk kez kaynamaya basladiginda altini kapatiyorum, kapagini kapatip yana birakiyorum, o aradada diger islerime bakiyorum.

Yani hem Tüp – Elektrik acisinda tasarruflu oluyor hemde yanda calisirken ikidebir tasmasin diye yada aman cok haslanmasin diye dikkat etmeme gerek yok, islerim bittiginde bakiyorum böyle tahminen 10 dakka sonra kendi kendine haslanmis oluyor ve kabuklarinida didik didik soyacam diye ugrasmama gerek kalmiyor.

NOT: Bu yöntemi tabiki Makarnalar icinde kullanabilirsiniz.

Insallah isinize yarar.

Single Post Navigation

2 thoughts on “Haslama Usulu

  1. valla güzel fikirrr

  2. Kardelen on said:

    ewet Erci ben de patatesi böyle haslarim ve gercekten patatesler normal pişme zamanindan daha önce pişiyor,ben pişiriken suyuna bir tatli kaşigi da tere yagi ekliyorum tadi daha baska oluyor bide öyle dene pişirecegin zaman eminim seninde hosuna gidicektir…

Bir Cevap Yazın

